mio-tur-01-24
Stor trivsel i alle generasjoner som var med på menighetstur. Foto: Paal Lunde

Latter, jubel og alvor på menighetsturen

Vår nye, felles, menighet i Oslo har vært på menighetstur til Tjøme.

Havna Tjøme hotel og en strålende høstsol dannet rammen for en alle tiders menighetstur! Vi var 170 mennesker i alle aldre som nøt gode dager på Tjøme, med variert og godt program! Noen stikkord fra menighetsturen til Metodistkirken i Oslo helgen 13. - 15. september: Morgenbad - Skrangleorkester - «Smak av speiding» - Vennskapsløp for» Vennskap Liberia» -” Fest i Guds hus” - Korseminar - Nattverdssamling - Vandring til «Verdens Ende» -  Zipline - God mat og prat - og ikke minst: varmt fellesskap!
Det er vanskelig å bruke ord for å beskrive opplevelsen vi sitter igjen med etter at den nye Metodistkirken i Oslo dro på sin første felles menighetstur. Det ble en helg full av latter og jubel, og vi ber om at helga på Tjøme danner grunnlaget for det videre arbeidet med å bygge den nye menigheten vår.
Takk for en fin tur!
Bjørn Neef

Løp inn 52 000 kroner til «Vennskap Liberia»

30 løpere i alder fra ett til 89 år løp i 20 minutter. De deltok i Vennskapsløpet på Metodistkirken i Oslos menighetstur til Tjøme helgen 13. - 15. september.
Slik sørget de for at det ble samlet inn 52.434 kroner til Oslo-menighens vennskapsmenighetsprosjekt. God timebetaling!
Imponerende - og veldig moro for de mange turdeltakerne som fulgte løperne fra sidelinjen!

Metodistkirken i Oslos vennskapsmenighet er Garjay Memorial United Methodist Church i Liberia.
Vennskapsforholdet innebærer blant annet støtte til stipend for 80 elever slik at flere barn, og spesielt jenter, får mulighet til utdanning i Liberia. Stipendmidlene går indirekte til drift av skolen og delvis til lønninger for lærere.
Oslo-metodistene har gjennom vennskapsmenighetsprosjektet, også finansiert ny kirke og en rekke brønner i og rundt landsbyen Garjay.
I tillegg er midler til bygging av konferansehallen på misjonsstasjonen Camphor Mission, et tiltak for hele distriktet.

Vennskapsmenighetsforholdet innebærer at de to lokalmenighetene i henholdsvis Vest-Afrika og Nord-Europa ber for hverandre.

Mange har fast givertjeneste til "Vennskap Liberia», men etter etablering av den «nye» felles menigheten i Oslo er håpet at enda flere vil bli faste givere.

Tekst fra menighetsbladet. Alle foto: Paal Lunde